FAQ
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du sende os en mail på hej@frihedsbrevet.dk.
Vi svarer hurtigst muligt.
Redaktionen kan kontaktes på
redaktionen@frihedsbrevet.dk
Tips kan sendes krypteret til
frihedsbrevet@protonmail.com
Om medlemskab
Jeg har opsagt mit medlemskab, og nu vil jeg gerne have slettet min brugerprofil. Hvordan gør jeg det?
Ifølge europæisk lovgivning, har du ret til at få slettet data, der vedkommer din person, uden unødvendig forsinkelse. Kontakt hej@frihedsbrevet.dk med dit ønske om at få slettet dine brugerdata. Vi sletter derefter alt data, der kan spores tilbage til dig inklusiv samtykke til markedsføring. Vi beholder e‑mailkorrespondancen, hvor du har bedt om at blive slettet, med mindre du specifikt beder os om at slette denne.
Hvordan ændrer jeg e‑mailadressen tilknyttet mit abonnement?
Din e‑mailadresse er unik for den profil, du opretter. Hvis du ønsker at bruge en anden e‑mail, skal du derfor oprette en ny profil og dertil købe et abonnement. Vi har mulighed for at rette slåfejl, hvis du kontakter os på hej@frihedsbrevet.dk
Jeg har betalt for et årsabonnement. Kan jeg overføre abonnementet til en ny profil?
Det er ikke muligt at overføre dit abonnement til en ny profil. I særlige tilfælde, hvor du ikke har adgang til den e‑mailadresse, som din bruger er oprettet med, kontakt hej@frihedsbrevet.dk.
Hvordan nulstiller jeg min adgangskode?
Du kan nulstille eller ændre din adgangskode på flere måder. Du kan gøre det i appen på login-skærmen, eller du kan gøre det på Frihedsbrevet.dk
Hvis du er logget ind, men du ønsker at ændre din adgangskode, kan du gøre det her. Under dine oplysninger, er der mulighed for at ændre din eksisterende adgangskode.
Er du ikke logget ind, kan du klikke ‘Log ind’ øverst i højre hjørne, og derefter kan du klikke på ‘Nulstil adgangskode’. Du skal nu indtaste din e‑mail og klikke nulstil. Du modtager en e‑mail fra os, hvor du skal klikke på linket og oprette en ny adgangskode. Du vil automatisk blive logget ind.
Hvis du har foretaget et køb, hvor du ikke har oprettet en adgangskode, vil du ikke kunne logge ind næste gang, før du har oprettet en adgangskode. Du skal derfor nulstille den på samme måde, som hvis du har mistet adgangskoden.
Hvordan genkøber jeg et medlemskab, hvis jeg tidligere har været medlem?
Hvis du er logget ind på Frihedsbrevet.dk, kan du besøge din selvbetjening og købe der. Hvis du ikke er logget ind, kan du blot følge guiden i spørgsmålet ‘Hvordan bliver jeg medlem?’. Som tidligere medlem vil du blive bedt om at logge ind med din adgangskode efter dit køb er gennemført.
Har du imidlertid mistet din adgangskode, skal du nulstille den for at logge ind.
Jeg har opsagt mit medlemskab, men nu har jeg fortrudt. Hvad gør jeg?
Hvis du har opsagt dit medlemskab, kan du genaktivere det i hele perioden frem til, at det udløber. I din selvbetjening skal du blot klikke ‘Genaktiver’ i toppen af siden. Derefter fortsætter dit medlemskab som vanligt.
Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Du opsiger dit medlemskab i din selvbetjening. I bunden af siden, finder du muligheden for at opsige.
Vær opmærksom på, at opsigelsen skal modtages inden fornyelsen. En opsigelse der modtages efter en fornyelse, vil træde i kraft ved udgangen af betalingsperioden. Opsigelser modtages ikke på e‑mail, men du er naturligvis velkommen til at kontakte os med spørgsmål til, hvordan du opsiger. Hvis du har problemer med opsigelsen, hjælper vi dig indenfor 2 hverdage.
Du kan ikke opsige dit medlemskab i vores app eller i et nyhedsbrev.
Hvordan bliver jeg medlem?
Vi er glade for, at du spørger. Du kan for eksempel starte her: Frihedsbrevet.dk/bliv-medlem, eller du kan klikke ‘Bliv medlem’ øverst i højre hjørne. Her vælger du, om du vil betale månedligt eller årligt.
Indtast din e‑mailadresse – vær opmærksom på at indtaste denne korrekt. Vælg, om du vil betale med MobilePay eller kort (Mastercard, VISA, VISA/DK). Udfyld dine betalingsinformationer. Vælger du MobilePay, skal du godkende aftalen i MobilePay-appen. Når betalingen er gennemført, beder vi dig om at oprette en adgangskode, som du skal bruge til at logge ind i fremtiden for eksempel i vores app.
Hvis du ikke opretter en adgangskode med det samme, vil du blive bedt om det, næste gang du forsøger at logge ind på Frihedsbrevet.dk.
Priser og betaling
Hvorfor skal man bruge MitID, når man betaler for et medlemskab?
Det skal du, fordi vi følger reglerne om kundeautentifikation, som du kan læse mere om på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside her. Du skal ikke bruge MitID, hvis du betaler med MobilePay, fordi MobilePay selv foretager autentifikationen. Det er ikke muligt at oprette en betalingsaftale uden at godkende denne i enten MobilePay eller med MitID.
Noget går galt, når jeg er i gang med at købe et abonnement. Hvad gør jeg?
I sjældne tilfælde sker det, at vores hjemmeside ikke svarer, når du forsøger at foretage et køb. Du kan for eksempel støde på fejl 408 eller 504. I langt de fleste tilfælde, vil du kunne genindlæse siden og lande på forsiden eller samme sted, som du forlod. Herefter kan du forsøge at starte købet igen.
Vær også opmærksom på, at når du har indtastet betalingsinformationer eller swipet i MobilePay, kan der gå nogle minutter, inden abonnementet er oprettet. Det er vigtigt, at du venter, indtil du bliver sendt videre.
Jeg betaler med MobilePay, og min betaling er fejlet – hvad gør jeg?
Da MobilePay også er knyttet op til et betalingskort, kan du også her komme ud for, at kortet ikke er opdateret. MobilePay vil som regel selv informere dig om, at du har et udløbet kort i appen.
I MobilePay kan du tilføje et nyt kort i toppen af hjem-siden. Derefter kan du åbne dit Frihedsbrevet-abonnement, som du finder under ‘Aktiviteter → ‘Faste betalinger’. Her kan du skifte kortet ud.
Min kortbetaling er fejlet – hvad gør jeg?
Når din betaling fejler, er den hyppigste årsag, at dit betalingskort er blevet spærret eller er udløbet. Det er derfor nødvendigt at opdatere dine betalingsinformationer.
Du vil modtage en e‑mail fra os, som forklarer, hvad du skal gøre. Vi påminder dig løbende, hvis din betaling er fejlet. Hvis du af en eller anden grund ikke modtager vores e‑mail, kan du også selv opdatere dit betalingsmiddel i selvbetjeningen under ‘Dine betalinger’. Her kan du tilføje, slette og udskifte betalingsmidler.
Ved du allerede nu, at dit kort udløber inden næste betaling, kan du skifte kortet her, eller skifte til MobilePay.
Hvad koster et medlemskab hos Frihedsbrevet?
Et medlemskab på Frihedsbrevet koster enten 99 kr. om måneden eller 979 kr. om året. Du sparer altså 209 kr. ved at vælge samlet årlig betaling frem for månedlig betaling.
Du kan altid opsige fra en betalingsperiode til den næste. Det betyder, at hvis du opsiger medlemskabet, er du kun bundet i den periode, du allerede har betalt for. Betalingen for et medlemskab bliver derfor heller ikke delvist refunderet, da du har adgang i hele den betalte periode.
Jeg vil gerne skifte fra månedlig til årlig betaling. Hvordan gør jeg?
Du sparer 209 kr. ved et årligt medlemskab, og derfor giver det god mening at vælge årlig betaling, hvis du kan lide Frihedsbrevets indhold. Du kan skifte din betalingsperiode fra månedlig til årlig eller årlig til månedlig her – klik ‘Skift til betalingsperiode’ og bekræft dit valg. Ændringen træder i kraft ved næste betaling.
Om Frihedsbrevets app
Kan jeg vælge nyhedsbreve eller købe medlemskab i appen?
Nej, appen giver dig adgang til alt vores indhold, men du styrer indstillinger for dit abonnement, betalinger og tilmelding til nyhedsbreve i selvbetjeningen på Frihedsbrevet.dk.
Kan jeg bruge appen, hvis jeg ikke er medlem af Frihedsbrevet?
Du skal have et aktivt medlemskab for at bruge Frihedsbrevets app. Oplever du, at du ikke kan logge ind, selvom du har et aktivt medlemskab, kan det skyldes, at din betaling er fejlet, og dit medlemskab er sat på hold.
Hvor finder jeg Frihedsbrevets app?
Du kan hente Frihedsbrevet i både App Store og Google Play Store.
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til iOS
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til Android
Hvis du har nogle særlige ønsker til appen, er du altid velkommen til at dele dem med os.